fredag 22 januari 2010

Textilier

Ser ni vad som ligger där på stolen ?


Joo, en liten hög med gamla vackra textilier, jag älskar textilier !! De är så vackert, och gör att hemmet blir så ombonat och hemtrevligt. Gamla handdukar, och kuddar med monogram har jag framme lite här och där i små högar så att de syns varje dag...


Här får ni se en bild på min äldsta dotter Emelie med Nisse i famnen, kolla i träden, visst är det vackert, nästan magiskt med all snö, det var så i några dagar innan det blåste bort.
Jahapp..redan Fredag, vad härligt då fikar vi riktigt mycket, fredags fika !!
Ha det så bra alla
Kraaam Anette

61 kommentarer:

Körsbärsgården sa...

Hej Anette!

Vilken härlig bild på Nisse och Dottern i vinterlandskapet! Vintern på sitt bästa, bara kylan inte blir för sträng.

Önskar Dig en skön fredag med fika och allt och sedan en härlig helg!

Kram från Karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Såna små högar gillar jag, det är så vackert med gamla textilier och broderier. Jättefint foto på Emeli och Nisse, en riktigt fin vinterbild. Och fika blir det, ingen fredag utan fika.
Goaste kramen
AnnaMaria

annashusidingtuna sa...

Älskar gamla textilier, här används min mans farmors gamla handdukar varje dag.
Ha en trevlig helg!
Kram Anna

Anette sa...

Med vilka vackra handdukar du har. Hittat på LOPPIS?

Ha en trevlig helf med en massa mys !!

kramar @nette

beate sa...

Vakre tekstiler! jeg har alltid en haug med kjøkkenhåndklær fremme!

Nydelig bilde av "barna" dine... hi, hi...

god helg

klem Beate

Vintage House sa...

ja jag skickar över en bit paj till dig:) älskar verkligen min flaskställning så glad över den:) Textlier är något jag alltid kollar på när jag är på loppis så vackert.. ha en mysig fredag sandra

♥ Pia... sa...

Morn morn Anette...ja visst är det vackert ute när snön ligger som ett täcke över allt..vi har haft det lika magiskt här hos oss..:)..men nu är det lite mindre vitt på träden ..några minusgrader lite blåst ..men annars en fin vinter..barnen är ju ute nu...tumlar om i snön..såå härligt att se..vackert det var på stolen din..vilken tur att vi vaknat till och tar hand om vår historia ...fika ..jaa det får det bli en liiiiiiiiiiiiiiten bit..en jobbarkompis fyller år i dag och då bjusds det på nåt smarrigt..snart är det min tur att fylla..då får jag välja VAD som helst till fikat..:)men förmodligen blir dt något chokladaktigt..är bara så chokladälskare tyvärr:)..nu dax att pysa till jobbet..ha en skön dag..
en vintervarm kram..Pia

Pia sa...

Vilket sött par, Emelie & Nisse!
Han är en sådan gulle-gulle-plutt-unge!!!
Spetsar, monogram och broderier. Finns det vackrare i textilvägen?!

Fika för min del också, fredaksfika, jag har kvällsskift:(

Ha de sköönt!
Kraam Pia

Rummet för välbefinnande sa...

Så underbar bild på Emelie och Nisse!!! Tänk, så glad jag är för barnen alltså. Ja, det får nog bli att visa vad grabbarna var iväg och gjorde för ett tag sedan tror jag. Ska lägga ut bild så får du se :)

Kan du tänka dig lyckan när jag hittade allt det där fina! Så nu har jag riggat upp kameran hemma och ska ta lite bilder så ni får se. Det blir ju rena pirret i kroppen av alla fynd.

Hade tänkt att åka på Formex men så fick jag jobb som skulle göras här torsdag och fredag så då får det gå före. Funderade på en sväng under helgen, men vet inte om väglaget inbjuder till det. Har ju ändå 35 mil enkel resa (åhhhhh, det var väl inget tänker du säkert nu *ler* )
Just nu saknar jag också butiken, när det är mässa och inköp. Ohhh så roligt. Men, allt har sin tid.
Tänker på dig och din bok. Du är fantastiskt Anette!
Ha nu en riktigt fin helg!
Kramar Mia

Lilla Blanka sa...

Hej goa Anette!

Ja, det är otroligt vackert när snön ligger så där vitt och vackert, orört och magiskt! Jättefin bild på Nisse och din dotter ♥

Här är snön blaskig och gråbrun och nu är jag trött på den och vill ha grönt, barmark och torra vägar :)

Håller med dig om textilier, de är vackra som smycken när de har fina monogram eller spetsar. Underbar med en trave sådär liggande framme.

Kram och ha en fin helg!
Mia

Ps din urtavla i förra inlägget har jag allt suktat efter, hihi. Den är helt underbar!

Home and Lifestyle sa...

What a beautiful picture from your daughter and your dog in the snow!! Your dog (and daughter :-)...)seems so cute!!

Enjoy your weekend!!

Warm regards, Ingrid (Home & Lifestyle)

hagagården sa...

Hej
Så fint du har det,härlig bild på dotter och lilla nisse.
Kram
ninni

Skatan sa...

Godmorgon.

Sorry Anette, men jag måste kommentera bilden av din dotter före de vackra textilierna ;) Vilken magisk bakgrund! Och vilken ung donna...oj vad hon har mycket spännande framför sig!

Fika ja...det blir nog bra. Jag har på hyfsat allvar försökt ta itu med mitt välmående sedan en vecka tillbaka. Både kost och motion har förbättrats. Nu gäller det att inte fika ihjäl sig idag ;)

Ha en fin helg.

Anna

Marie sa...

Vilken fin bild på Emelie och Nisse. Sådär såg träden ut hos oss också, nu är det dock ett minne blott. Visserligen har vi en hel del snö kvar på marken, men det känns ändå rätt grått och trist ute.

Vackra bilder, gillar också att ha textilier i små travar lite här och där, håller med om att det ser hemtrevligt ut.

Ha en bra helg Anette!
Kram Marie

Helen sa...

Hej!
Jag gillar också textilier både som du arrangerat dem och gamla örngott till prydnadskuddar och handdukar som dukar. Jätte vackert och med en historia, någon har ju faktiskt gjort dem också.
Kram/Helen

japp sa...

Heij Anette. Såå fina bilder.. Visst är de fint me såna broderade handdukar.. jag har flera liggandes i ett skåp, vill gärna göra nåt me dom, men vet inte vad. Köpte på loppis förra året.. å de är ju såå fina.
Fin vintrig bild på dootra och Nisse.. härligt vitt träd bakom.

Hoppas ni får en fin mysfredag.. jag ska iväg till Lule å hämta syrrorna på tåget..de kommer från Trollhättan 1 v. Kram på dej.. Helén Piteå.

n o r d i n g å r d e n sa...

Fin textilhög, dotter och gonisse: ) Trevlig helg allihopa!!! Mari.

Karin Lindström sa...

Hej Anette!

Så fin bilden på din dotter och nisse är. Att du har så stora barn, jösses. Själv sitter jag här med sjuk treåring och nioåring.

Du har verkligen fina textiler där på stolen, ja i hela ditt hem. De ligger ju mig varmt om hjärtat också:)
Jag längtar efter att få sätta igång och skapa lite nu, har nästan inte hunnit sy något under jullov och förkylningar.

Är snart boken klar! Åh, så roligt, jag väntar med spänning:)

Ha en mysig fika och helg!
Många kramar

Karin

Bitte sa...

Vilken sagostämning det är i bilden av dottern och Nisse! Vitt och vintervackert :-).

Jag håller med om att det är fint med monogram och broderier, det är synd att broderande är på utdöende!

Kramar
Beatrice

gamla skolan sa...

Visst är det vackert med gamla textilier och vilket hantverk , kvinnokraft ! Önskar dig en mysig Fredag , med mycket fika ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Min Skattkammare sa...

Hej vännen!
Så fint med handdukarna! Är det ditt monogram på också....?
Och dottern....nu ser jag, det är ju hon som är "Bright and Beautiful".....fniss.
Jag hoppar över mässan denna gång. Jag har så himla många kataloger vars innehöll ändå inte kan fylla butiken. Det är skönt med en liten butik (24 kvadrat) för det blir inte samma press att hitta massor av nyheter. Ändå får jag alltid lite ångest efter mina inköp.....ligger och vrider mig om natten.
Jag förstår att det är mycket bråda dagar nu med boken och alla annonser. Jag och Marie var till Husapoteket (byggnadsvårdsbutik) igår, och de har en stor tallrikshylla med alla olika inrednings och renoveringsböcker m.m. Kanske din bok kommer att finnas där snart också......? ;o)
Nu ska jag jobba på!
Kram Kicki

hemtrevnad marie sa...

Å, vilken vacker bild på Emelie och Nisse!!
Visst är det härligt med gammla textilier, de ska man inte gömma i skåpen inte!!
önskar dig och de dina en fin helg!!
kraam

katarina sa...

Hallå där!

Här sitter jag i morgonrock fortfarande fast klockan är 10...
Jag har ju städdag idag men kroppen vill lixom inte...
Får någ vrida upp radion och hoppa igång...;)
Vist är det fint med textilier.
Jag är så nöjd att jag äntligen fått upp gardiner i hallen.
det känns inte lik akalt längre.

Så fin urtavla du hittat också.
Bilden på dottern o NIsse är så himla fin. Himmel så söt han är!!
Min buse har nyss vart ute o jagat katten så nu ligger hon här nedanför o sover.

Nix bäst o sätta igång. Tänkte jag skulle få ändan ur vagnen o fota lite idag......;)
Ha en mysig fredag!
kraaaaaaaaaaaaam

Vita rosor och förgätmigej sa...

Håller verkligen med dig om att det är vackert med gamla textilier! Det är särskillt roligt när man kan rädda gamla textilier och göra något nytt av dem tycker jag. Har ett gamalt trasigt lakan från min farfar som jag ännu inte kommit på vad jag ska göra av... Något förslag?
Ha en skön helg!
Kram/ Anna

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja det är jätte vackert med gamla textilier. Jag budade hem toppen fina helt oanvända gamla linnehanddukar med monogram. Lycka!

Ja hua så mycket snö. Visst är det vackert med snön men norrlänning till trots så önskar jag att den försvann bums.

Ha en fin helg

Kram Viveka

Tulipa sa...

Hej Anette!

Vilken syn med snön på trädens grenar...sååå vackert...

Textilier ska absolut ligga framme!!! Det känns så hemtrevligt och ombonat och givetvis fint... Ett lätt sätt att variera och förändra lite.

Önskar dig en fin helg! Ikväll kör jag till Stockholm, första gången själv (!!), annars har alltid min sambo kört, men han var precis där och ska snart dit igen så nu får jag tuffa till mig och köra själv! (min mamma hänger också med!) Dags att vänja sig vid stadstrafiken!

Kram Mariette

Anonym sa...

Fin vintrig bild på Nisse och dottern!

Mycket vackert med textilier särskilt när de har spetsar och monogram. Ger verkligen en ombonad känsla!

Jepp idag är det fredagsfika och helgen ligger orörd framför oss.

Trevlig helg!

Kram Renate

Muffinsmidja sa...

Hej hej!

Jättefin bild på dotter och vovve.
Det blir magi av snön.

Här fikar vi, hårt idag.

Trevlig helg till er alla.

Kram Åsa.

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej,
önskar dig en härlig fredag med massor av gott fika!

Hörde av syrran att ni är nyfikna och vill se bilder från den nyupptäckta butiken så jag har lovat fota. Var dit i tisdags, men då var det stäng. Gör ett nytt försök på lördag.

Hälsningar Monica

Anne-Marie sa...

Halloj!!

Nu finns Magazinet här!!!

kram Anne-Marie

fröken knopp sa...

hej annette!!

så fina bilder!!

jag med älskar textiler, av alla de slag..:)

Inredningen blir så mycket mer levande av textiler tycker jag!!! vad vore världen utan kuddar o plädar?! hihi..

Hoppas att du får en underbar helg!! varma kramar elin

sylvia sa...

åå det er så vakkert med gamle stoffer,elsker det jeg å,
herlig haug du har der......
nydelige bilder.
ønsker deg en kjempe flott helg,her snør det så tre blir fulle igjen.
klem fra sylvia

Anonym sa...

Fina bilder! Fin Nisse och fin dotter. Du ska vara stolt :-)

Kolla gärna in mina nya loppisfynd på bloggen.

Trevlig helg och fika lugnt!

Kram Linda

Fro (Idyll på landet...) sa...

Vakre tekstiler du viser fram - og bildene er også fine! :)

Ønsker deg ei fin helg!
Klem

Unknown sa...

Håller med dig, är så vackert med gamla textilier.Din Nisse hade våra barn gillat, en riktig knähund.

Ha det så bra!
Trevlig helg (med mycket fika:)
Kram Anna

welltraveled sa...

lovely,lovely,lovely as always..your photos gladen my heart

pärlemor sa...

Ja tänk vad mycket fina textilier man kan hitta på loppis för nästan inga pengar alls. Det är nästan så att det gör ont för att det inte värderas mer. Men det är väl tur att vi spar det till eftervärlden.
Kram Kajsa

lovefriidrott sa...

Hej,

kikar in för att önska en trevlig helg
Vacker foto på dottern o Nisse:)

Kram Sari

Norregård sa...

Visst är det fint med textilier!!
Särskilt de gamla med monogram!!
Det är oftast utplockat på loppisarna nu....Det gäller att ha tur;o) Trevlig Helg!!
Kram Kram Malin

Millygarden sa...

Halloj,

Men så fin bild på dotra och voffsen..Vintern är som vackrast när trna är så där krispigt vita.
Desto skönare att vara inne i stugvärmen.

Kram Marina

Lisas torp sa...

Ljuvliga tidlösa textilier! Så vackra de är!
ha en härlig fredagskväll!
Kram
Lisa

Kamomilla sa...

jag ser inte träden... jag ser bara Nisse, fina Nisse... Puss på nosen från mig! :D

annaslantliv sa...

Vilken härlig bild på dottern och nisse! Så vackert det kan vara med vinter.

Ha en riktigt skön helg!

Kramar Anna

Kjeruben sa...

Skjønne bilder, gamle tekstiler er berre sååå herlig!
Ønsker deg ei strålande helg!
:o)

Mamma C sa...

Hoppas du har haft en fin fredag. Vilken härlig vinterbild på dottern och lilla Nisse.
Kram mamma C

Vita små hjärtan sa...

Hej Goa Anette!
Så vackra textilier, det är så mysigt! Ger ett varmt intryck!
Vilken vacker bild, vackert vitt, gullig hund, söt dotter!!!
Ha en mysig lördag!
Kram Agnetha

Mitt vita lantliv sa...

Hallåjsan!

Jo du visst e det vackert med textilier, Men, jag borde ge mig med dessa vackra spetsar & monogram, har inga fler lediga skåp & lådor, för allt kan man inte ha framme...

Hoppas att du får en underbar helg!

Kramar Daniel

C De-sign sa...

Härligt med "högar"... av textilier.. Nisse och din dotter är så fina! och vinterlandskapet helt magiskt! Har haft mycket att göra och ska nu titta runt hos dig! Din bok kommer att bli toppen!!!! Ha en fin söndag! Kram fr C

The Secret Garden sa...

Jättefin vinterbild! Och visst är gamla handvävda textilier bäst, i alla fall när man ska sova, de sticks inte som nytillverkade gör! :)

Trevlig lördag!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så underbara bilder, hon är ju som en ängel i vitt din dotter ett riktigt vinterkort.Fast nisse var ju strået vassare i sin vita päls för dagen. Fniss...Åh jag är laddad med inspiration från mässan vet aldrig var jag ska börja när jag kommer hem med alla ideer man vill ändra och fixa i hemmet. Och du vet ju hur det är när man köper in nya saker med omg leverans men tyvär tar det alltid tid innan dom kommer hem och jag vill bara ha en hel hög med saker.Men det är bara att vänta.Kram Theres

Inspiration i vitt sa...

Hej, vad fin din flicka är hon är väl lik sin mamma förståss hihi. Ja än så länge är jag inte trött på vintern utan tycker att det är ganska skönt nu när det inte är så kallt.
När jag ser nåt vitt fint tyg eller handduk med något rött på så tänker jag alltid på dig, vet ju att du gillar det jättemycket och det är så fint såå.
Kram på dig/Ingela.

Me sa...

Hej

Vilket jätte vackert kort!!

Många kramar

Vintage sa...

Wow vilken fin bild! Så vackert med så mycket snö...Kramar Susanne

Rut och Signe sa...

Håller med dig - gamla textiler är superfint. Samlar på gamla handdukar gärna i linne med röda inslag och monogram. Så vackra!

Marita sa...

Visst är det härligt med all vacker textil! Jag är också helt galen o vackra kökshanddukar, gamla vackra lakan.... kan man aldrig få för mycket av!
Vacker din dotter är! Bilden på henne i vinterlandskapet är otroligt vackert! Perfekt till nästa års julkort!
kram, Marita

Vita drömmar och choklad sa...

Hej!
Letar ofta på loppisar efter vackra gamla textilier men har inte haft någon framgång på den sidan på slutet. dina ser underbara ut.
Trevlig söndagskväll!
Kram Milla

Vita drömmar och choklad sa...

Hej!
Letar ofta på loppisar efter vackra gamla textilier men har inte haft någon framgång på den sidan på slutet. dina ser underbara ut.
Trevlig söndagskväll!
Kram Milla

me and alice sa...

Hej Anette!
Hoppas du haft en härlig ledig helg!!
Åh vad vacker din dotter är!!!!
Sådan mor sådan dotter....
Kram Susanne

Annas skattkammare sa...

Så underbara bilder du visar från ditt fina hem.. =) Och fotot på dottern och Nisse var superfint.
Ha en skön söndagkväll!
Kram /Anna

LOPPISLIV sa...

Hej Anette! Hoppas din helg har varit härligt lat och mysig, det har min varit :-)Vi har dessutom haft ett helt underbart vinter väder här med massor av sol...laddat batterierna har jag gjot massor denna helgen...sååå skönt!!

Ohh dessa vackra textilier, så fina...och så fin bild på ditt vackra hem. Den där lilla barnpallen med svart sits är så himla fin tycker jag. Jag har tack vare dig blivit så himla förtjust i handukar och lakan med röda mongram på, tänker på dig varje gång jag hittar dessa textilier med just röd brodyr på. Innan hade jag mycket endast i linne och även lite i blå randigt, men du har fått mig att tänka om och nu bara älskar jag dessa textiler...hihi Ja du inspirerar ska du veta :-)

Så himla fin bild på din vackra dotter, och lille söte nisse så himla go han är. Kramis Paula

Ljuva Drömmar sa...

Visst är det underbart med textilier. Har man dem dessutom framme så kan man ju bara stryka handen lite lätt över dem när man går förbi och bara NJUTA!

Hoppas du får en bra vecka,kram Maria!