lördag 28 augusti 2010

Favoriter

Hallojsan på er allihopa, ett inlägg så här på Lördagen från mig, det är inte vanligt..men jag blev så sugen...ska strax iväg på jobbet, men ett liitet inlägg hinner jag med..
Ville bara visa mina små favoriter här hemma, min vita gamla soppterrin där till vänster, den är jag såå glad över, ett riktigt fynd på Tradera, jaaa håll i er, jag betalade knappt en hundring för den !! Alla vet ju att soppterriner ligger över en tusenlapp nu för tiden i fina antik butiker !
Vi har satt upp de öppna hyllorna nu i köket, jag har ändrat om där minst tusen ggr redan, jag fotar och visar er på Måndag ! Ha en fin helg alla...vi ska på fest ikväll, ska bli såå himla kul, det händer ju inte så ofta nu för tiden !!
Kraaaam Anette
P.s Så roligt att ni gillade min tunika och berlocken i förra inlägget !! Tunikan kommer från Lindex.

30 kommentarer:

Country Hill sa...

Oj här var man först idag!
Soppterrinen är jättefin och vilket fyndpris, gillar att den är helvit. Ska också snart iväg och jobba.
Ha det så trevligt på festen!
Kram Lena

Marianne sa...

Nøj - den er fin din suppeterin. Du skriver du har fået hylder sat op i køkkenet. Tænker at du så skal igang med at pynte og hygge, når der er færdig med job. Jeg bliver så inspireret når jeg læser dine indslag. Tror jeg selv vil bruge dagen på pynte og hygge.
Knus MARIANNE

Lantliga drömmar sa...

Ha en riktigt skön helg ! Nilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Inte så länge sen du planerade och drömde om dina öppna hyllor, nu har du dom. Och det är så snyggt, speciellt när man har så fint porslin.
Ha så roligt på festen
Kramar
AnnaMaria

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men det var ett riktigt fynd, en hundring för den, hoppas inte den traderasäljaren läser detta: )

God lördagmorgon! Mari.

Nyanser av vitt sa...

Ha en fin helg och en kul fest. Jag planerar också för öppna hyllor på landet. Måste bara kakla först.
Kram Agneta

Alberte sa...

Vakkert stilleben - nydelig fajanse!
Lykkelig lørdag fra Jannicke

Anonym sa...

godmorron vad nyfiken jag blir kanske du blir klar med hyllorna redan sön, kväll och överaskar oss med massor med bilder. Nej ha ingen press på dej ,men ser framemot nästa inlägg .Ha så kul på festen LENA

Lisas torp sa...

Den terrinen var ju otroligt fin och SÅÅÅ billig! Vilken tur du hade!


Ha en fin helg!
Kram
Lisa

Syster vit sa...

Kanonfina saker, såå fint med vitt på hyllan. Soppterrinen är riktigt härlig. Har märkt att många bloggare har inlägg med kökshyllor nu, har det med höstvädret att göra tro hihi, även jag visar min lilla kökhylla.
Trevlig helg Anette, Liselott.

Unknown sa...

Helt otroligt att du fick terrinen för under hundralappen, en vit dessutom som är det absolut finaste.

Trevlig helg,
Catta

Unknown sa...

Längtar efter att få se mera bilder från ert kök ni har det så fint. Vad roligt att gå på fest, önskar er en kul afton. Kramizar I-B

Trefemtien sa...

Utrolig fint bilde! Og så utrolig at du fikk terrinen så billig! Jeg har lett etter en sånn lenge, men de er jo så dyre...

Gårdsromantik sa...

Åh vilket fint fynd den terrinen var!

Förstår att du har fult upp med att styla ditt nya vackra kök :-)

Kram Maud

<Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

Norregård sa...

Lovely!!
Vi ska oxå på fest ikväll!!

Kram Malin

Dessie sa...

Jättefint. Jo jag hittade en härlig helvit soppterrin med fat under och skopa i porslin till för 120 pix på loppis. Man blir så lycklig sådana gånger. =)
Kram Dessie

EM sa...

Vilket klipp du gjorde med terrinen. De är ju så vackra.
Ha en bra kväll önskar
elsamarianne

Unknown sa...

Hej

Vilket fynd....
Ibland är det lite överpriser, men så blir det ett och annat fynd på Tradera.
Ha en underbar helg
Kram

Lilla Blanka sa...

Hej goa Anette!

Ojoj jösses vilket Traderafynd!!!
Jag letar med ljus och lykta efter en sån terrin, men som du säger så är de ju så vansinnigt dyra (om man nu hittar nån).

Det ser alldeles underbart ut på din kökshylla! Härligt att ni kommit till "pynt-stadiet" i köket, det har gått väldigt fort med renoveringen hos er tycker jag.

Kram och ha det jättekul nu på festen!
Mia

Kallholmen sa...

Visst är det roligt med saker man använder, som ändå är fina att ha framme...längtar att få se ditt färdiga kök!
kram caro

Kamomilla sa...

Vilken soppterrin!! härlig!

Åh vad jag log åt nytrimmade Nisse- precis som bloggare Annica sade, de liknar valpar när de är nytrimmade.. :)

Skogslyckan sa...

Det var väl ett riktigt fynd! Jag gillar bäst dem med mönster på. Tur att jag haft mina så länge för nu har de blivit skrämmande dyra, precis som porslins skärbrädorna...
Kram Pia

Home By Virginia sa...

Hei Anette ☺

Titter innom for å si at jeg har sittet i flere timer å sett i boken din i kveld... ♥ Love it...!!!

Gleder meg til å se dine nye hyller på mandag... ☺

*God Helg*

Klemmer fra MV ♥

Jeanette sa...

gleder meg til å se mer av det nye kjøkkenet ditt! det har blitt sååååååå fint! kjempe fine hyller du har satt opp! har tenkt meg ett par slike selv på kjøkkenet etterhver over vinduene vi har der!
ha en fin fin helg!

klem klem

Jeanette sa...

gleder meg til å se mer av det nye kjøkkenet ditt! det har blitt sååååååå fint! kjempe fine hyller du har satt opp! har tenkt meg ett par slike selv på kjøkkenet etterhver over vinduene vi har der!
ha en fin fin helg!

klem klem

Jenny sa...

Hej Anette!
Åh vad fina saker! Vilket fynd den vita terrinen var, har sett liknande på Tradera o de brukar gå för mycket mer:)

Vad sööt Nisse blev efter besöket hos "frisören"!

Ha en mysig söndag!

Kraam Jenny

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron rara Anette!Vad fina saker du har på din hylla bara så snygga.Vilken fin terrin och vilket fynd.Hoppas att vi får se mera underbara bilder från ditt kök.Hoppas att det blev en lyckad fest♥Önskar dej en skön söndag Kram Rita ♥

Gammelbålsta sa...

Hej!
Hoppas att ni hade en trevlig fest. Så fint med hyllor i köket, ska bli spännande att se dina bilder. I går hade jag tur. Jobbade med en riktigt bra (och snäll) kock, men idag är det "galne kocken" igen... sista dan, bara till att bita ihop.. ha en riktigt bra söndag. Kram

Colette sa...

Hello Anette, I love your blog and enjoy the inspirational images. I have added you to my blog to share. please visit to see my latest post on my friend's white house..i think you will like it. have a lovely weekend Colette~Afrique du Sud
http://labrocanteuse.blogspot.com

Anonym sa...

утром увидели страшную картину: весь двор в каплях крови, возле забора всё залито, на заборе пятна. Наша собака(ротвейлер 6 месяцев),видимо,хорошо грызанула какого-то хулигана, который залез на нашу территорию. Что делать в таких ситуациях? Ведь она вкусила человеческую кровь...

[url=http://pi7.ru/go/serial.php]Вообще любой сериал и особенно новинки я качаю тут [/url]