onsdag 9 april 2014

Påsk i matsalen

 Här på slagbordet i matsalen satte jag de nya rosa äggen som jag har målat, jag har en stark känsla av att det kommer att bli mycket rosa här framöver, inte bara hos mig utan överallt, inom mode och inredning.


Jag vet att rosa och grått blir stort till hösten i modet för vi har ju köpt in kläder till hösten för länge sen, och det var en hel del rosa...mmmm...passar mig perfekt ! Men såklart blir det andra färger också.
Men först så vill vi ju ha sommar såklart innan vi pratar om hösten.
Kraaam Anette

15 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blev så inspirerad av dina fina påskägg att jag har införskaffat allt som behövs för att fixa äggen, mina blir grå :) Hela din blogg är en stor inpirationskälla för mig, så tack för en härlig blogg! h. Ann-Louise

Mee and Molly sa...

Rosa är underbart nu när det börjar dofta vår, Fina ägg..
Kram MM

Sallys hus sa...

Haha va rolig du är!

Men du har väl i alla år legat steget före??
Fyndat julkyrkor eller var det en krubba? mitt i sommaren som fick en att längta efter kyla o julgranar...;)
Rosa och grått är ju underbart både i inredning och på kläder så det gillas ju stort.
Dina ägg är så fina!
Kraaaaaam Katarina

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej fina du !

Det blev jätte fint !
Härlig rosa ton.
Jag gillar också rosa...och blått.
Ha en fin dag !

Kraaam


Ditt bord är så fint !
Tänk om jag kunde bjuda dig på en fika.
Sitter här och fikar, tänkte inte vänta tills på fredagen utom fira " lill lördagen " :)
Bulle och en päron/ingefärs kaka.
Kommer du ?

hemma hos lilla mej sa...

Å vad fint du har gjort .Äggen i den rosa färgen blev så snyggt .Gilar också rosa.Ha en fin dag .Kramar Rita

Mariette sa...

Rosa är en riktigt härlig färg! Äggen blev jättefina. Kanske blir det rosa ägg här också i år...
Må så gott!

Helene sa...

Så fina ägg!!! Rosa är så fint! Jag kommer också att smyga in lite mer rosa i vårat hem också ;) Min yngsta dotter kommer att älska det :-)

Ha en fin kväll och afton!
Heléne

HOUSE of ADELA sa...

Å såååååå fint Anette!!
Ljuvligt i din sal;)

Kramar
Adela

Loppisälskare sa...

Blev också inspirerad av dig till att måla rosa ägg. Blev också några i en mild turkos färg.Ditt bord ser onekligen väldigt vackert ut.
/ RosMarie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Rosa får det gärna komma mycket av framöver, både kläder och inredning. Blev jättefint på slagbordet. Ser att du har band runt äggen, det höll ihop dom bra.
Kramar/AM

HWIT BLOGG sa...

Ja rosa är fint...varför inte en rosa påsk?! Ja vi får se...
Ha en skön vecka!
Kram,
Titti

vitthusmedrosaknutar.blogspot.se sa...

Vilka fina ägg du har gjort. Har också köpt på mig några ägg och ska försöka själv. Du är en stor inspirationskälla. Gillar din blogg och allt det du gör.

Kram Susanne

LOPPISLIV sa...

Så himla sött, de rosa äggen är bedårande söta!! Måste måla lite rosa här hemma också, det är en färg jag längtar efter nu till våren. Ha en toppendag!! Kram Paula

Anonym sa...

Åååå....så vakket:)
Nydelige påskeegg:)
Klem Merete

Anonym sa...

Hei kan eg spørre deg om pusen din rører blomster inne og ute? Det gjere min pus, dessverre:( berre lurer på om det vil avta med tida som pus blir større?