måndag 7 april 2014

Påskpyntar

 Igår så tog jag fram allt påskpynt, det är inte så mycket men det är fina ägg och fjädrar, jag gjorde en påsklåda mitt på köksbordet i år, då hålls allting på plats liksom !


 Ägg, fjädrar och lite blommor...trälådan har jag fyndat på loppis för några år sedan, jag brukar ha den som adventslåda också...


Jaa tänk att vi snart har påsk, våren är här och vi njuter av solen som visar sig mer och mer, härligt !!
Ha nu en fin start på veckan
P.s Nästa gång visar jag pyntet i matsalen, där har jag de nya rosa äggen

10 kommentarer:

Anonym sa...

Så nydelig og enkel påskpynt du har gjort:)
Ha en herlig dag
Klem Merete

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon rara du !

Visst är det härligt.
Även att kvällarna blir längre och längre.
Det göt mycket att få mer ljus.
Så fint pyntat.
Jag har pyntat lite i år .

Hoppas att du får också en fin vecka.
Vi hörs på onsdag vännen !

Kram på dig :)

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vilken gullig låda och söta ägg! Har börjat pynta lite jag med! Påsken är så mysig!

Kram kram
Petronella

LOPPISLIV sa...

Ohhh så fint du gjort. Nu längtar jag hem och pynta lite, måste börja snart :-)) sitter här på middagen på jobbet och surfar runt. Nu strax är det jobbdags igen. Ha en finfin måndag!! Kraaaam Paula

Annas skattkammare sa...

Så fin låda du pyntat! Nu fick jag lust att pynta jag med, jag som inte varit nåt sugen på att påskpynta än. Kram Anna

hemma hos lilla mej sa...

Så himla fin låda du pyntat i .Ha en fin måndag .Kramar Rita

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fint med en låda fylld med vackra ägg och påskliljor!! Praktiskt också, den går ju att lyfta bort när man behöver använda hela bordet. Tack för härlig inspiration!
Kram,
Regina

Kajsa sa...

Vill återigen poängtera att det där med fjädrar är en fruktansvärd upplevelse för fåglar. De plockas av levande fåglar och de får stora, stora sår. Dessa sår sys ihop helt utan bedövning. En fågel plockas ca. 5 gånger under sin livstid. Tycker du verkligen det är okej att fåglarna får lida så mycket för några fjädrars skull?

MADE by ANNIE sa...

Hej!
Googlade på vitpigmenterad olja och hittade till dig!
Precis så vill jag att vårt trä ska se ut. Vad använde du för olja och är det fortfarande lika fint nu, ett par år senare?
Skulle vara så tacksam för svar!
Med vänlig hälsning, Annsofie

Mee and Molly sa...

Underbart med pyssel och väldigt fint..Kram MM